Mitostan Masala, Masaldan Hayat… Gazel'in Şahmaran'ı [*]
MİTOSTAN MASALA, MASALDAN HAYATA…
GAZEL’İN ŞAHMARAN’I[*]
SİBEL ÖZBUDUN-TEMEL DEMİRER
“Çocuklara aşılanacak
en önemli şeyler
erdem ve onurdur.”[1]
MİTOSTAN MASALA, MASALDAN HAYATA…
GAZEL’İN ŞAHMARAN’I[*]
SİBEL ÖZBUDUN-TEMEL DEMİRER
“Çocuklara aşılanacak
en önemli şeyler
erdem ve onurdur.”[1]
"Ilgıt ılgıt esersin/ Hücreme/ Ülkem kokulu tenin/ Doluşur birden/ Çepeçevre her yere…"
Hasan Şeker
"Şiirsiz toplum eksiktir. Şiirsiz insan yalnızdır."[1]
İzmir’in Şakran 2. Nolu T-Tipi Zindanı’nda yatan Hasan Şeker’in, ‘İki Acı Esinti’[2] başlıklı şiir kitabı; aşka ve hayata dair tutkulu dizeleriyle çıkageldi postadan…
“Değil mi ki, cezaevleri var,
hangimizin içinde olduğunun
önemi yok.”[2]
Egemenlerin (c)ezaev(ler)i, yüzlerce yıldır ve bugünde hâlâ kanayan yara(mız)dır.
“Quis Hic Locus?”[1]
“Tımarhane ve hapishane, tarihte iktidarların sopası olmuştur.”
“Modern iktidar çocuğu okulla, hastayı hastaneyle, deliyi tımarhaneyle, askeri orduyla, suçluyu hapishaneyle kuşatarak bireyselleştirmiş, kaydetmiş, sayısal hâle getirmiş, egemen olmuştur.”
“İçinde yaşadığımız dünyanın
durumunu göremeyenin
o dünya üzerine yazacak
hemen hiçbir şeyi yoktur…”[1]
Sözü uzatmadan ifade edelim: “iç güvenlik paketi”nden zindanlara uzanan totaliter müdahale olağanüstünün olağanlaş(tırıl)masından başka bir şey değildir.
AKP’nin devletleşmesi süreci aynı zamanda otoriterleşmeden totaliterleşmeye yönelik Panoptikon[2] hikâyesidir de.
25 Ekim 2012
“Rastî, ji dereng
ketinê hez nake.”[1]
Michel Foucault’nun, “Hapishane, iktidarların sopası olmuştur tarihte”; Leo Tolstoy’un, “Bir devlet hapishanelerinden anlaşılır,” sözleriyle betimlediği zindanlar, insan doğasına aykırı korkunç yerlerken; Anton Çehov’a göre da toplum tarihi, insanları nasıl hapsettiğimizin tarihidir.
Bir iktidar aygıtı olan (c)ezaevleri, egemenler tarafından öç alma mekanizmaları olarak kullanılır. Örneğin IRA’lı Bobby Sands’e yaptıkları gibi…