Hasan Şahingöz ile Pembegül Gökçek’in bu ortak çalışmasını aşağıdaki bağlantıdan e – kitap olarak okuyabilir, indirebilirsiniz: https://issuu.com/gorulmuturamacozulmemitir/docs/2018_-_hucremdeki_kuslar_-_hasan_sa
***
Kitap hakkında:
“YERYÜZÜ BİZE DAR MI ya da HÜCREMDEKİ KUŞLAR”
Ağırlaştırılmış müebbet hapse hükümlü politik tutsak Hasan Şahingöz ile Fotoğrafçı Pembegül Gökçek, demir parmaklıkları, yasakları derken OHAL’i aşarak bir araya geldiler ve iki sanat disiplinini, fotoğraf ile şiiri buluşturarak bir üst imgeye vardılar.
“Hücremdeki Kuşlar” adlı bu dosyadaki şiirler (ve metinler) ile fotoğraflar arasında bire bir örtüşme aramamak gerekiyor. Ahmet Ada’nın dediği gibi şair doğal olarak, fotoğrafın onda uyandırdığı imgeyi sözcüklerle kuruyor. Fotoğraf, vizör, göz ve nesne arasındaki ilişkiden ortaya çıkıyor. Mekân ve zamanın bir anı kareye alınıyor. Şair, fotoğrafın onda esinlediği, onda gördüğü şeyleri sözcelendiriyor. İmgelere dönüştürerek ses ve anlam olarak yeniden üretiyor.
İşte fotoğrafçı Pembegül Gökçek ile şair- yazar Hasan Şahingöz’ün kolektif çalışması olan “Yeryüzü Bize Dar mı - Hücremdeki kuşlar” görsellik ve duyarlılık bakımından iç içe geçerek kaynaşan, bu kaynayıştan doğan şiir – metin ve fotoğraf birlikteliğinin hazzını yaşatıyor. Elbette daha önce de “Fotoğraf”, diğer sanat disiplinleriyle buluşmuş ve yeni imgelere bürünmüştür. Ama fotoğrafların, demir parmaklıkların arasından “tek kişilik hücre”ye sızıp, sözcüklerle – mısralarla buluşması ve yeniden kanatlanıp, yeni bir formla dışarı uçması başlı başına imgesel bir yolculuktur.
Bizi bu yolculuğa çıkaran Gökçek ile Şahingöz’e ne kadar teşekkür etsek azdır.
Adil Okay
- 10 gösterim